Eller hur ligger det till egentligen?
Har börjat på den nya utbildningen för förskollärare och vår första kurs heter Allmändidaktik. Hujedamig vad det känns konstigt att läsa. Jag är i grunden teknolog, van vid rätt och fel och problemlösning. Nu ska man sitta och diskutera, analysera och filosofera texter och vad de egentligen betyder. Vad är kunskap? Vad är allmändidaktik? Hur definieras pedagogisk filosofi? Och massa annat som faktiska inte intresserar mig alls.
Under mina två första veckor har jag tvivlat oräkneliga gånger om jag faktiskt ska läsa detta. Just nu känns det allt annat än kul och min hjärna verkar inte skapt för denna typ av studier. Det är sjukt mycket att läsa bara i denna första kurs på 5 hp (3,5 vecka), jag som normalt tar många månader på mig att läsa ut en bok. Men jag ska ge det några chanser till. Om jag skulle misslyckas på tenta på första försöket så finns det omtentor.
Tycker synd om dig, men det blir säkert roligare med tiden. Du har ju ett bra huvud. Lite teoretisk bakgrund är väl syftet kan jag tro. Sen kan du glömma det.
SvaraRadera