Tredje gången(året) gillt. :)

8 november 2007

Full fart igen

Idag var det en bra dag. :) Jag var hos sjukgymnasten med mitt knä. Det avtalade mötet efter min artroskopi. Det blev idel lovord. Antingen var det sant det hon sa, vilket man förutsätter, eller så ville hon ge mig gott självförtroende.

Hur som helst så har det gått 3½ vecka sedan jag fick ingreppet gjort. Sjukgymnasten sa att hon var mycket imponerad över hur bra och fint det såg ut och hade läkt så snart inpå det hela. Hon har jobbat med knän i 30 år fick jag också reda på...och har man det så har man sett mååånga knän och skador. 

Antingen hade jag väldigt bra "läkhull" (som hon uttryckte det) eller en bra ortoped. Vi kom fram till att det nog var en kombination, för den ortoped jag hade är bra, det vet jag sedan tidigare.

Nu ska jag träna på som vanligt och öka vikterna efterhand. När jag är lite starkare än jag var innan ingreppet får jag börja trilla boll igen. :D men tillade att det var mitt val. Men jag skulle ha i åtanke att det trots allt saknas en liten bit stötdämpning i knät, vilket ökar risken för artros markant. Efter lite diskuterande, eller ska jag säga övertalning(?), så kom vi överens om att det var ok att var med på passningsövningar o. dyl. men att jag skulle vänta några veckor med att springa.

Efter den för mig glada nyheten gick jag till frisören och klippte av mig hälften av mitt hår. Nu har jag återigen en kort snabbtorkad frisyr. Ganska skönt att bli av med det faktiskt. Hon slängde i några färger i det också, så nu har mitt hår lite liv och lyster igen. Hoppas morgondagen blir lika bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan, skönt att knät mår bra igen. Bild på nya frisyren beställes :-D Funderar att klippa mig jag med...