Tredje gången(året) gillt. :)

28 oktober 2009

Steg

När man är hemma om dagarna eller går fina barnvagnspromenader hinner man tänka så mycket. Och så tänker jag att det där ska jag blogga om senare, alla de där bra eller dåliga tankarna. Men när kvällen kommer så har allting försvunnit ur hjärnan. :( Kan man skylla på amningsminnet tro?

Vad gäller stegräkningen så tickar det på. Vissa dagar blir det inte så många, knappt 2 000 steg, medan det andra dagar ligger på 14 000-16 000 steg. Hittills verkar det vara måndagar som jag toppnoterar. Inte ens om jag snittar veckans steg kommer jag upp i den rekommenderade dosen på 10 000 steg/dag. Jag får väl sätta upp det som personligt mål, att gå minst 10 000 steg varje dag en hel vecka. Jag använder omvandlingstabellsfunktionen på stegraknare.se, när jag rör på mig på annat sätt än går, t ex styrketräning eller fotboll.

1 kommentar:

mamma sa...

Vad flink du är! Bra! För min del blir det ca 7000 steg när jag dagligen far hit och dit, upp och ner på jobbet.