Tredje gången(året) gillt. :)

18 november 2009

Tål att glömmas bort

Har pysslat om våra eftersatta växter. Ta mig sjutton om inte orkidéerna gillade att bli bortglömda mer än vanligt. Det kommer nämligen nya stänglar (jmfr luftrötter). =) Som jag har väntat på dessa stänglar. Jag har vattnat regelbundet en gång varje vecka allt efter instruktionerna, men inget har hänt, bara tråkiga rötter. Men nu äntligen hoppas jag på nya fina blommor.

Jag kanske har gröna fingrar trots allt. Faktum är att de flesta av våra växter överlever min vanvård. (För det är jag som har vattningsansvaret.) Det är bara växter av sorten "får inte torka ut" som stryker med ganska fort med undantag för olivträdet som dog iaf.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Du märkte kanske inte att jag gjorde livräddning på en del sorgliga existenser sist.

Lakritztrollet sa...

Men inte på de röda blommorna du köpte samt orkidéerna. ;) Cyklamensar (eller vad de kan tänkas heta i pluralis?) tål inte att stå ute på trappan som du sa...