Tredje gången(året) gillt. :)

16 april 2010

Sjukdom

Det är i såna är lägen som man ångrar att inte mina föräldrar eller svärföräldrarna bor lite närmare. Idag hade det nämligen varit utomordentligt bra med avlastning i form av barnvakt.

Men på något vis verkar som det som barnet nästan känner på sig att jag inte behöver krångel. För det första så sov hon hela natten med undantag för ett uppvak 0315, men då räckte det att hjälpa henne med nappen så somnade hon om. Sova hela natten har inte hänt på flera månader.

För det andra så har blöjbytena den senaste tiden varit förknippat med kamp. Hon vänder på sig och sprattlar så det är näst intill omöjligt att göra rent och sätta på en ny blöja. Men hittills idag har hon legat snällt på rygg medan jag bytt. Tänk vad mycket fortare det går att byta på henne när hon samarbetar.

[Uppdaterat 21:20]

Barnet har varit mycket snällt idag. Mycket snällare än tidigare dagar. Inte alls så mycket gnäll som det har varit till och från. Och som grädde på moset så somnade hon utan knot på första försöket. Vanligtvis får vi springa in och peta in nappen och lägga ner henne ett antal gånger. Men inte idag. Idag har hon varit en mönsterbebis. Hoppas hon kan vara det även när jag/vi blivit friska.

PS Termometern visade 39,7 grader, så det var inte konstigt att man kände sig dassig idag.

1 kommentar:

mamma sa...

Åh, jag hade så gärna ställt upp, men flyget funkar inte just nu och om jag tar bilen så hinner du bli frisk innan jag kommer fram. Du får höra med farmor. Krya på dig iaf.