Tredje gången(året) gillt. :)

18 september 2011

Kvalitet vs kvantitet?

Jag orkar inte att blogga längre. De senaste dagarna har varit så intensiva med plugg och familj att jag är helt slut på kvällen. Sen underlättar bloggandet också om man har något vettigt att berätta, det har väl varit den främsta orsaken till inläggstorkan. Kanske blir det kvalitet i stället för kvantitet på mina inlägg nu.

Jag har skrivit min första tenta på nya utbildningen. Det kan ha gått hur som helst. Antingen klarade jag det eller så fetkuggade jag helt enkelt. Svårt att veta i ett ämne där inget är direkt fel eller direkt rätt. Om någon vecka vet jag resultatet. Håll tummarna.

Tårtan jag gjorde till förra helgen blev superbra. Innehållet smaskig och dekoren fin. Alla var nöjda, både jag, beställaren och deras gäster. En av gästerna, en femårig flicka, sa så här: "Det var den godaste tårta jag någonsin ätit!" Man kan nog inte få ett bättre omdöme än så.

1 kommentar:

Pappa sa...

Lycka till med allt du gör! Håller tummarna för tentan och grattis till fina, läckra tårtor och till sist välkommen tillbaka med bloggandet när du känner inspiration!