Tredje gången(året) gillt. :)

3 maj 2012

Det förflutna bär frukt

Det var fasligt vad tiden går snabbt. Nu är det redan några dagar in på maj. Skolarbetandet har lugnat ner sig en aning, tack och lov, men det betyder inte att jag sitter här och är sysslolös. Nä, det är nu mitt tidigare slit betalar sig. Jag har fortfarande en hel del kvar att göra på kursen men det känns som att jag är i någorlunda fas med mina medstudenter trots att jag har inlämningsuppgifter som inte är gjorda eller inlämnade.

Men de närmaste två, tre veckorna kommer jag att komma i fatt. Vem vet, kanske jag till och med kommer "före" de övriga, det låter jag vara osagt. Klarar jag den muntliga examinationen på tisdag då kommer jag garanterat att bli klar med den sista kursen innan sommarlovet. Klar i den bemärkelsen att alla moment med obligatorisk närvaro och inlämning är avklarade i tid. Sen återstår det att få reda på om jag klarar eller måste komplettera uppsatsen, men det är ett annat kapitel.

Inga kommentarer: