Tredje gången(året) gillt. :)

8 december 2018

Hitta Nissen

Det där med Nissedörr kan man ångra snabbt efter att man har satt i gång projektet.

Redan andra natten vaknade yngsta mitt i natten. Det var väl i och för sig inget konstigt i sig att han la sig hos oss. Det knäppa var att han inte somnade om. Nej, istället gick ha upp och stökade. Jag försökte somna om men det gick inte riktigt. Till slut gick jag upp för att se vad som försiggick. Det sade sig att han letat upp en ficklampa och tassade omkring för att försöka hitta Nissen.

Det krävdes viss övertalning att få honom  tillbaka i säng men till slut så gick det. Jag var skapligt trött på jobbet dagen efter kan jag säga. Det blev samtal med båda barnen om Nissen, att går det ut över sömn, skola och sådant då kan inte Nissen bo hos oss. Jag tror de förstod. Men jag tror at Nissen måste påminna dem lite då och då i sina brev.

Inga kommentarer: