Tredje gången(året) gillt. :)

16 januari 2019

Överraskade min vän

Jag överraskade min bästa vän V. K. genom att anmäla mig till Tjejvasan. Hon är anmäld sedan länge och siktar på sin andra Tjejklassiker. Min mor tycker att barnen ska komma ner till henne på sportlovet och vips öppnade sig möjligheten för mig att också  delta i Tjejvasan.

Jag sneglade dock i första hand på att skida femtioårsjubilerande Engelbrektsloppet eller kanske Kristinaloppet. Tyvärr fick jag skrota alla planer på skidåkning i Norberg pga att min make åker på tjänsteresa till N.Y. Likaså kan jag heller inte delta på det lokala seedningsloppet av samma anledning. Jag är glad att jag nu kan vara med på Tjejvasan istället och extra glad att dela upplevelsen med V.K.

Det blir ett bra träningspass inför Vasaloppet. Har svårt att få in skidträning mellan jobb, återhämtning och barnens aktiviteter. Nu är jag garanterad 30 km på förhoppningsvis fin snö.

Jag har redan ordnat med både boende, vallning och buss till starten. Det gick förvånandsvärt enkelt.

Ser fram emot en lika trevlig upplevelse som senast jag skidade Tjejvasan 2017... minus försvunna skidor.

Inga kommentarer: