Tredje gången(året) gillt. :)

16 februari 2019

Serpentinvarvet

Idag sprang jag Serpentinvarvet i Helsingborg. Det var inget lopp utan ett träningspass som arrangerades av Helsingborg Marathon (tror jag). Vädret var fantastiskt, rena propagandavädret, sol och ca 7 grader.

Vid Larödbaden finns en lång trappa med 183 trappsteg (jag kontrollräknade två gånger). Denna skulle forceras, efter den en skön utförslöpa tillbaka till trappan. Detta så många gånger man hann under 40 min. Jag lyckades sex gånger, trots att benen värkte efter typ 100 trappsteg, dvs halva första forceringen. Totalt knatade jag 1098 trappsteg.

Det var peppande och roligt att springa i grupp trots att jag inte kände någon av de andra 90 personerna som var där. Jag fick mig ett ordentligt bra träningspass.

Inga kommentarer: