Tredje gången(året) gillt. :)

26 februari 2023

Kort sportlov i fjällen

 Jag befarade en vecka hemma där man trampar runt på varandra och till slut blir ganska galna och irriterade på varandra, detta eftersom vi denna vintersäsong redan varit på vår skidsemester. Så blev det dock inte.

Tack vare fantastiska vänner och tillfälligheter så packade jag och barnen våra skidor och allt där till och åkte till fjällen.

Jag åker aldrig skidor i svenska fjällen. Mina barn har således inte heller gjort det. Senast jag var i fjällen var 1991 eller 1992 då jag var i Åre. Gången före dess var runt 1988 då jag var i Tandådalen. 

Vi hade tre fina dagar tillsammans. Backarna var flackare och kortare än vi är vana vid, men det stillade absolut skidabstinensen. De svenska fjällen bjöd på mycket goda carvingmöjligheter.

Barnen gillade det också men sa att de saknade alperna. 

Inga kommentarer: