5 oktober 2024

Förvaring under säng

 Det är "compact living" i mitt hem. Måste hitta smarta lösningar för att få plats.

 Jag har t ex byggt upp min säng. Med hjälp av två byråer från Ikea, (jag valde MALM) och en enkel trästomme.

 På detta sätt får/har jag många lådor under sängen att förvara i. (Och ett annat litet  utrymme att stoppa något i för långtidsförvaring.) Min säng/madrass är 90x200. Bygget jag räknade på blev 90x208

 Vad jag använde:

1 st Ikeabyrå MALM 80x48x78

1 st Ikeabyrå MALM 160x48x78

Reglar (45x70) i längderna:

2 st 151 cm (långsidor)

2 st 42 cm (huvud- och fotända)

1 st 33 cm (mitt för stabilitet)

6 st 70 cm (ben)

Vinkelbeslag. Jag tog det säkra före det osäkra och satte i alla vinklar/hörn. Jag köpte alltså 14 stycken. 

Filttassar el liknande, MALMbyråerna är 78 cm höga. (Bygget blir 77 cm högt.)

Har trångt hemma så jag sågade
till allt där jag köpte virket.

Visuell skiss på platsen.

Vinkelbeslagen skruvas dit.

Filttassar på och vänds sedan åt andra hållet. 

"Lilla" byrå på plats. Den långa ska inhandlas.

Sådär ja, bara några lådor kvar att bygga ihop.

Färdigt!
(Har ai-redigerat bort skräp jag hade
i hörnet därför ser byrån kort ut.)

Inga kommentarer: