Tredje gången(året) gillt. :)

8 maj 2009

Östria vs Maik

Funderingar kring helgens derbymatch mot mitt förra fotbollslag.

1. I "inför matchen"-texten och i huvudnyhetens inledning skrivs direkt om min roll som assisterande tränare och att detta skulle vara en "tändvätska" för vårt motståndarlag.

Reflektion: Det är intressant att en assisterande tränare känns mer hotfull än själva laget, för laget i fråga. Sen är det också ett tydligt bevis på att den som skrivit texten, förmodligen har stor respekt för mig, trots att han inte gillar mig som person. Underförstått så är han mycket medveten om min kapacitet som spelare/ledare, men vill helst förneka det. Det kallas respekt! ;)

2. I ett normalt fungerande lag behöver man inte understryka att stämningen och sammanhållningen är god i laget. I ett normalt fungerande lag så är det en självklarhet, som inte behöver påpekas för andra. Jag är glad att jag bytte lag.

Reflektion: Att behöva skriva såna saker tyder, för min del, på att stämningen kanske inte är så god eller iaf inte har varit det. Att tränaren måste intala sina spelare att så är fallet, för att ingjuta någon slags god stämning och undanröja den dåliga?

Jag upplevde stämningen förra året som semigod. Den var säkert utomordentligt bra i delar av laget, men som helhet, sett till hela laget fungerade det inte alls. Hela gruppen ska fungera tillsammans, inte bara smågrupper i gruppen, det är det som är poängen med lagsport. Man kan ju hoppas, för lagets skull, att det har ändrats, men jag trivs bättre i nya laget, oavsett om vi leder serien eller ligger sist i tabellen.

Östria vs Maik!? Helt klart Maik.

Forza svart/vit! Forza Maik!

3 kommentarer:

mamma sa...

Lycka till i morgon! Hoppas att ni vinner. Och att solen skiner.

Lakritztrollet sa...

Vinner gör den som gör flest mål, så enkelt är det.

jamie sa...

och vilka vann då? :D

RESPEKT !