Tredje gången(året) gillt. :)

27 juli 2009

Min kunniga karl

Jag stod i köket och pratade i telefonen med honom, så plötsligt landar det en fågel i trädgården som jag inte kan arten på.

Jag: -Oj, vad är det för en fågel? utbrister jag spontant.
Maken: -Ingen aning, säger han ju naturligtvis.
J: -Den är brun.
M: -Har den grått huvud?
J: -Ja, det har den nog faktiskt.
M: -Ser den ut som en koltrast, fast det är en björktrast? (Han kan konsten att formulera sig roligt också.)
J: (fnissar till lite) -Jo, det gör den och den har gul näbb. (För koltrastar vet jag hur de ser ut.)
M: -Ja det är en björktrast, tror jag.
J: -Jaha är det så de heter. Då vet jag. =)

Det stämmer verkligen den där frågan som hans systerson kläckte ur sig en dag för typ fem år sedan. "NN, varför kan du allt?"
Hur kommer det sig att vissa kommer ihåg så mycket, både matnyttigt och onödigt, medan en annan har svårt att minnas vad det nu var man gick till affären för att handla?

Jag älskar dig över allt annat, min allvetande "skräphög". <3

Inga kommentarer: