Tredje gången(året) gillt. :)

14 juli 2009

Nedräkning

Du är på dag 262 av 280. (93,6%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 2 fulla dagar (v37+2).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 1 aug 2009
Du har 18 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Det är bara barnet som vet när den vill komma ut. Det kan bli allt från imorgon till 15:e augusti. (Här i E-län går man maximalt 14 dagar över tiden, sen blir det igångsättning.)

3 kommentarer:

Sofie Ottosson sa...

Nu är det verkligen inte långt kvar. känner du dig redo? :)

Lakritztrollet sa...

Ja nu är slutet nära. Men redo är man nog aldrig. Man får växa in i det helt enkelt.

Har det inte hänt något dramatiskt till 1/8 kommer jag och hejar... om jag orkar. Men av förklarliga skäl lovar jag ingenting.
Det enda jag kan lova är att ni får reda på när vår "stjärna" kommit ut, på något sätt. =)

Sofie Ottosson sa...

Du och familjen kommer klara er fint :)

Bäst att du tar det lugnt, man kan ju inte vara på flera ställen samtidigt och ditt skäl är absolut godkänt. Ses vi inte innan önskar jag dig all lycka!