Tredje gången(året) gillt. :)

22 mars 2018

Hålla mitt löfte

Tyvärr är jag begåvad med dåliga tänder i kombination med dåliga matvanor  (läs: småäter). Då får man lätt karies. Jag har genom åren varit hos tandläkaren oräkneliga gånger. Jag har en gång sagt att när jag går på en kontroll hos tandhygienist/tandläkare  och INTE har karies då ska jag spring ett marathonlopp. Det har hänt en gång men det blev inget marathon sprunget. Jag kände mig för otränad. Jag höll inte löftet.

Idag var jag hos tandhygienisten och gissa vad... inget karies. Denna gång måste jag hålla löftet. Vilken tur att jag redan är anmäld till årets Stockholm Marathon. Jag är inte speciellt tränad denna gången heller men alldeles säkert bättre tränad än vid förra tillfället. Jag har åtminstonde mer löparerfarenhet eftersom jag har sprungit flertalet halvmaraton och Lidingöloppets tremil genom åren. Att en normal träningsrunda ligger på runt 10 km är också ett tecken på bättre erfarenhet och uthållighet.

Inga kommentarer: