Tredje gången(året) gillt. :)

31 mars 2018

Stackars tår

I sommar ska jag springa Asics Stockholm Marathon. Det blir mitt livs första marathonlopp och jag bävar redan för det är ruskigt långt att springa 4,2 mil.

Just nu är jag i någon slags uppbyggnadsfas men jag springer sällan längre än 12 km. Det finns dock fortfarande tid att bygga på längden på passen. Jag tror att jag fysiskt nog skulle klara av maran utan att ha något tidsmål. Sthlm marathon har dock tidsbegränsning på max sex timmar.

Det jag däremot är mest orolig för är mina stackars tår och fötter. Naglarna finns knappt kvar på "långtårna", och då har jag som sagt bara sprungit pass på runt milen.


Jag hoppas innerligt att tårna vänjer sig vid längre löpning. Just nu är det ömt och jag får fortfarande blåsor efter ett träningspass.

Inga kommentarer: