Tredje gången(året) gillt. :)

5 juli 2018

Varmt i vattnet

Det är rekordvarmt i Vanån och Västerdalälven iår, iaf för mig. Hela 20 grader i Västerdalälven och 18,5 grader i Vanån.

Första året jag simmade Vansbrosimningen var 2014, då var det 14 grader i vattnet. Det var så kallt att de halverade den långa 3 km-sträckan och starta vid halvsimmets startplats.

Jag minns att det blev trångt i vattnet för det var så många startanden på liten yta, fältet spreds liksom inte.

Jag minns också att jag smetade in mig i lanolin/ullfett och att det därför inte kändes så vansinnigt kallt.

Detta år lär jag knappast behöva ullfett. Jag tycker i och för sig att det är kyligt att gå i utomhusbadets 24 grader hemma, men jag fryser inte när jag väl simmar. Vi får se hur jag gör...

Imorgon är det uppvärmning med Halvsimmets 1,5 km. Tredje grenen i Halvklassikern. Och några timmar senare simmar jag Vattenprovet 200 m, där jag kommer vara med som ett stöd för min snart nioåriga dotter.

Inga kommentarer: