Tredje gången(året) gillt. :)

22 juni 2019

Midsommardagslunken (långpass)

Jag hade sedan länge bestämt att jag skulle springa ett långpass idag. I morse var jag dock inte lika motiverad till detta på grund av den trevliga gårdagen. Jag tog lång tid på mig att gå upp och när jag var uppe var jag ändå dödstrött. Klädde om till mina löpargrejer, fixade lite hemma, gjorde saker med barnen sen la jag mig i sängen och väntade på inspiration att ge mig ut. Tre timmar efter att jag bytt om hade jag fortfarande ingen motivation men jag gav mig ut i alla fall. Jag skulle hålla mig till planen idag, har så många gånger stått över just pga tröttheten.

Väder: Sol, 20-21 grader och 7-6 m/s.

Summering av mitt långpass:
0,87 km - Trampade snett.
1,09 km - Trampade snett igen (samma fot).
5 km - Stannade och sms färdplanen till min make, utifall något skulle hända.
6 km - Ont i ena ljumsken.
8,5 km - Hörde två korpar i skyn

15 km - Kisspaus i skogen. (Mycket ovanligt att jag behöver under ett löppass.)
19 km - Lock för öronen. (Glömde preventivt nässpray.)
21 km - Tungt pga uppför och motvind
23 km  - Såg en grävling, men hann inte fota den.

25,5 km - Skymtade hemmaorten.

27 km - Hemma igen.

Hur fasiken orkade jag ett maraton?

Tycker det är fint att rundan ser ut som ett hjärta. :)

Inga kommentarer: