Tredje gången(året) gillt. :)

31 augusti 2022

Signaturer


 Vid Nordea Open (fd Swedish open) i Båstad köpte jag en sådant där gigantisk tennisboll till barnen. Jag hade ingen större förhoppning om att vi (barnen och jag) skulle erövra så särdeles många signaturer, men en gigantisk tennisboll är ju alltid kul att ha. :)  

 Eftersom vi var på invigningen av Next Gen. (fd Kalle Anka cup final, dvs riksfinal för landets bästa 11- till 15-åringar) och Nassim al Fakir var där blev vi glada av att åtminstone få hans "kråka" på bollen.

 Under tennisturneringens damveckan föll sedan bollen i glömska. Jag vet inte varför, men till herrveckan hittade vi den. Det var ganska roligt att samla men vi hade inga ambitioner på att få ihop alla deltagare. Det blev så småningom fokus på några specifika spelare. 

 Sommarens "skörd" av autografer/signaturer. (Med reservation för att jag kan ha fotat de upp och ner. Det är inte helt enkelt att uttyda krumelurerna.)
 





















 Jag är glad över ffa Casper Ruud (NOR), Stan Wawrinka (SUI) och Dominic Thiem (AUT). Men det grämer mig fortfarande lite att vi missade både Holge Rune (DEN), Diego  Schwartzman (ARG) och Andrey Rublev. C'est la vie.

Inga kommentarer: