Tredje gången(året) gillt. :)

5 april 2023

En flaska räcker

 En flaska schampo är allt som behövs när jag duschar.

 Jag har aldrig riktigt förstått varför man (speciellt som kvinna) ska ha ett schampo, ett balsam och en duschtvål. Varför? Ofta luktar de dessutom olika och om jag har balsam försvinner ju schampodoften. Är det meningen att man ska lukta som en avdelning för doftljus när man är färdigduschad? Kostnaden att behöva köpa massa olika produkter är också en nackdel.

 Jag menar, det går ju att tillverka produkter som funkar "överallt" på kroppen. Männen har det ju så. En flaska schampo som de  schamponerar med och sedan tar man löddret till kroppen också.

Men det är klart, kosmetikaindustrin kan ju inte tjäna mer pengar (på kvinnorna) om man ska effektivisera på det sättet åt alla.

Jag har sedan länge hittat ett varumärke som fungerar som både schampo, balsam och tvål.

Inga kommentarer: