Tredje gången(året) gillt. :)

19 maj 2024

Jobbar du här?

 Alltså, det händer så ofta när jag är på resa (eller hemma) att folk kommer fram till mig och frågar mig om saker. Till exempel turister som frågar om vägen, både utomlands och i Sverige, fast jag själv är turist. Eller i affärer då folk misstar mig för en anställd. 

 Jag har hittills inte noterat alla tillfällen men jag tänkte börja göra det nu. Detta blogginlägg är med andra ord "levande" och uppdateras allt eftersom.

19/5 -24 Frölunda Torg, Göteborg 

Strosar omkring på köpcentrat utan specifika mål med min Varvetmedalj runt nacken. Typiskt turistigt tycker jag. Hade varit inne i två affärer: New Yorker och Cleas Ohlsson. Så när jag kommer till Stadium kommer en äldre herre fram och frågar om jag vet var Cleas Ohlsson ligger. Det blev ju enkelt att svara på den frågan just då.

18/5 -24 Målet/ Medaljutdelningen på Göteborgsvarvet 

Jag stod, med min medalj runt halsen, och fotade den stora högen med medaljer. Strax efte att jag lagt undan mobilen kom en tjej kom fram till mig och frågade om hon kunde ta en. (Hon hade inte stått och tittat/väntat på att jag skulle fota färdigt.

14/5 -24 Ica maxi, Linköping 

 Jag plockar till mig Pelargoner och går med dem för att hitta Lobelia. En dam frågar på avstånd: Jobbar du här? (Hon hade nog en fråga om blommorna, var man betalar eller så?)

9/5 -24 Fyrishov äventyrsbad, Uppsala.

 Jag går ut från omklädningsrummet för att köpa ett hänglås, då det jag hade med mig var för stort. En kvinna står och fipplar med sin barnvagn i hallen och frågar mig om det går bra att parkera vagnen där trots att hon inte har något lås.

Inga kommentarer: