Tredje gången(året) gillt. :)

28 april 2011

Testperson

Tester och jag är ingen bra kombination. Inte i den meningen att jag inte klarar av dem utan att jag blir så himla tävlingsinriktad och får prestationsångest. Jag vill prestera bra och jag vill ha alla rätt på de där testerna, men jag får det sällan och så kommer en fånig bortförklaring när jag känner att jag missar. Men psykologen sa att det gick bra iaf, på den språkliga förmågan och visuospatiala förmågan i allmänhet och verbal inlärning/minne samt visuellt minne i synnerhet. Det jag misslyckades lite mer på var koncentrationen (jag kanske har en släng av adhd ändå?) och den motoriska snabbheten. Men att jag fallerar motoriskt är ju inte så konstigt när en av mina händer känns som en cementklump och finliret är satt ur spel sedan fyra veckor tillbaka. Om ett år ska jag göra dessa tester igen. Det värsta är att då vill jag ju inte vara sämre än idag.

Men det finns bot mot min fumlighet och jag ska få den, äntligen! Efter ett samtal med min läkare i afton så tyckte även hon att jag haft besvären lite länge nu. Så hon skulle tala med en sjuksköterska på mottagningen imorgon, eftersom de hade gått för dagen idag nu när vi talades vid. Skönt att hon håller vad hon typ lovat. Har jag tur påbörjas behandlingen redan imorgon, med uppehåll för helgen, annars på måndag. Ska jag äntligen bli av med mina besvär? Jag hoppas det, att allt försvinner och inte lämnar några dumheter kvar.

Inga kommentarer: