Tredje gången(året) gillt. :)

13 april 2011

Ge blod, rädda liv

Tv4 har en blodgivarkampanj denna vecka. De vill rekrytera fler nya blodgivare. Jag själv blev blodgivare strax efter att jag fyllt 18, den ålder från när man får börja vara givare. Jag ser det som självklart att kunna hjälpa andra om jag kan. Så är du frisk och i rätt ålder, bli blodgivare nu!

Det ironiska med att denna kampanj startat denna vecka är att jag personligen just denna vecka fått reda på att jag har en sjukdom som gör att jag inte får ge blod. Så jag har helt enkelt avanmält mig som givare denna vecka. Nåt som varken jag och förmodligen inte de vill. Jag kan/får inte hjälpa och de förlorare en givare. C'est la vie.

1 kommentar:

Darja sa...

Jag ville ge blod, men hade ingen av mina ID-handlingar var bra nog. Kanske om jag tar körkort i Sverige får jag ge blod. 400:- för en 5-års svenskt ID känns lite dyrt bara för att ge blod, på andra ställen har det inte varit några problem med kombination av passet och personbevis.