Tredje gången(året) gillt. :)

2 april 2011

Högskoleprovet

Nu är det skrivet, högskoleprovet alltså. Har aldrig varit med om något annat prov som varit så stressande, och då har jag ändå skrivit en hel del prov och tentor. På ett block hann jag inte med de sista uppgifterna, på en annan stressade jag igenom för att verkligen hinna iaf läsa alla uppgifter. Till på köpet så missade jag två frågor helt på ett tredje block. Den delen som gick tveklöst bäst för mig var ORD-delen. Tack och lov att någon gick bra. På ORD plockade jag 45% av min totala poäng, enligt mina anteckningar. Då kan ni också räkna ut hur usel jag är på NOG, LÄS, ELF och DTK. Det var första gången jag skrev högskoleprovet och det var sista gången den gavs i denna tappning. Vet ungefär var i normeringstabell jag hamnar. Jag kikade nämligen på förra provets tabell, de brukar inte skilja sig så mycket från år till år. Vet dock inte om jag ska vara nöjd med mitt resultat eller inte.

Inga kommentarer: