Tredje gången(året) gillt. :)

22 augusti 2007

Hugger i Sten

"Jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt, jag är så trött på alla mail och koder
Jag vill ha dig här på riktigt inatt och suga liv ur din halspulsåder
Jag får en doft av sommarens sista dagar
när vinden blåser in från England

Som du sa, det verkar va svårt att bli riktigt nöjd, det är så lätt att fantisera
Mina tankar och minnen står mig upp i halsen, men mycket vill ha mera
Jag har kvar av sommaren om du behagar
Om du behagar komma hem från England

Jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist, inte jag
Dina ord ligger och gnager här dag efter dag

Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt tills jag ser en figur"


En del av "Hugger i sten"
Text & Musik: Lars Winnerbäck

Inga kommentarer: