Tredje gången(året) gillt. :)

26 februari 2008

Tisdagstema - Last


Jag är sjukligt förtjust i godis. Godis är för mig som nikotin är för andra; otroligt beroendeframkallande och svårt att sluta med. Men på senare år har jag faktiskt lyckats att begränsa min konsumtion rejält. Det är jag nöjd med. Jag mår bättre av att inte äta så mycket, men jag kan inte sluta helt. Å andra sidan varför ska jag sluta helt? Man lever bara en gång, jag mår bra, så varför inte leva ett behagligt liv?
Vad är din last?

5 kommentarer:

Nina sa...

Ja, visst är det så att man måste få unna sig sötsaker också och få njuta av livets goda. Jag är knäsvag för choklad och tänker inte sluta att vara det heller.

Anonym sa...

Absolut! Jag kan äta varje dag ibland :)

Anonym sa...

Lakritztrollet borde väl ha lakrits som last...men det ingår väl i din godisblandning!

Cattis sa...

Hej!
Kul med någon ny :)

låter ju som om du har lasten under kontroll ju :)

iband måste man ju få äta något gott :)

Tjohalia sa...

Mmm godis är helt klart en last, speciellt choklad! Kram Sandra