Tredje gången(året) gillt. :)

14 februari 2010

Alla ♥-ns dag

Så har man fyllt år igen. Det har varit en bra dag, med frukost på sängen och fina paket. Sen fick jag sovmorgon och vaknade inte förrän vid elva, riktigt skönt måste jag säga. Jag har fått jättemånga gratulationer. I fredags fick jag några kort på posten, vilket är mycket trevligt även om jag själv är usel på att skicka kort till födelsedagar. Idag har jag fått en bunt sms och jättemånga gratulationer på facebook.

Igår skickade jag ut en snabb invitering till tårtkalas. Det var ganska många som hade förhinder, men jag får skylla mig själv som inte kan planera och bjuda in tidigare. Ett tag blev jag lite orolig att mina två tårtor inte skulle bli uppätna. Men tillslut var vi rätt många i alla fall. Nästan alla grannar, vi umgås mer eller mindre med, dök upp. Åtta vuxna och sex barn totalt och tårtorna var minsann uppskattade och gick åt.

Jättetrevligt var det och det var nog första gången alla träffades samtidigt här i kvarteret. Undra om jag startat något trevligt som kanske återkommer, jag menar att fler av våra grannar bjuder in till "grannskapskalas"? I sommar, när man kan sitta ute och till exempel grilla, är det ännu lättar att bjuda in till fest. Ja, det ska jag minsann försöka göra i sommar, även om ingen annan orkar eller vill. Då får min dotter ungefär uppleva det som jag fick uppleva som barn, där vi hade gårdsfest med alla i grannskapet.

2 kommentarer:

mamma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
mamma sa...

Så roligt att du haft en fin dag! En födelsedag ska ju ha guldkant.
Ja, jag minns grannfesterna i [uppväxtort] som vi ordnade för både barn och vuxna. Skolavslutning, lucia och kanske något mer. Enkla men trevliga tillställningar med lekar och mat utomhus.
Gott nytt år!

[bloggadministratören har censurerat]