Tredje gången(året) gillt. :)

1 mars 2010

T-dag

Hade jag fått välja hade jag inte gett mig ut med vagnen idag, när det är snöoväder maximus igen. Men vi hade inget val. Ut med vagnen i snömassorna och in till stan. (Jag föredrar pulka som transportmedel för mitt barn när det är mycket snö. Men pulkan fungerar dåligt i stan speciellt i affärer.)

Jag hade tid hos Tandläkaren och avbokar på grund av vädret gör man ju inte. Besöket gick emellertid bra. Jag gav ett löfte för flera år sedan och nu verkar det som det är dags att förverkliga den. Jag har svaga tänder (i kombination med dålig kost) och har nog aldrig varit på kontroll hos tandläkaren utan att de konstaterat att jag har karies som måste åtgärdas. Så jag gav löftet: "När jag varit hos tandläkaren och inte har ett enda hål, då ska jag springa maraton". Nu är det alltså dags att leta efter ett trevligt maratonlopp att anmäla sig till, om jag ska hålla mitt löfte. Jag hade med andra ord inga hål.

När vi ändå hade brötat oss ut i snöstormen så bråkade vi oss vidare mot centrum. Där handlade jag Tyg. Det var inte helt lätt att hitta det jag behövde, men av en slump fann jag det längst ner på en reahylla med stuvar. Det är ett ganska udda material, som jag nog inte skulle kalla tyg egentligen, men det passar perfekt till det jag tänkte göra. Har faktiskt ingen aning vad man gör av "tyget" i vanliga fall. Tyget ska se ut som asfalt och ligga under den nyinköpta gunghästen i form av en motorcykel. Och det tyg som jag hittade har liksom sandpapprig yta, verkar slittålig och är asfaltsgrå, så perfekt.

En Tidning blev också inköpt, närmare bestämt Tidningen Språk, den intressantaste tidningen på marknaden. Sen blev det att ta Tåget hem igen för att Tvätta efter förra veckans resa.

1 kommentar:

mamma sa...

Lycka till med både det ena och det andra, maratonet och sömnaden!