Tredje gången(året) gillt. :)

29 mars 2010

Blingo

Det där Blingo, vad var det? Hur kände jag till dem?
Det var faktiskt en ny bekantskap som sa att hon just blivit säljare av dessa kläder. Eftersom jag inte kände till kläderna och hon ännu inte hade haft någon visning bokade jag en med detsamma. Den blev superlyckad. Trevliga vänner på besök, gott fika och snygga kläder beställdes.

Det kändes dock som att det var mest kläder för flickor. Det gjorde ju inget i mitt fall eftersom jag just har en dotter.
När alla kläder visats kom det svåra: Att välja vad man skulle köpa och inte. Ekonomin tillät tyvärr inte att köpa allt som jag tyckte var fint. Jag fick helt enkelt välja.

Lotten föll på dessa kläder:

Supersöta klänningen Iben i circus konceptet och Inez antracitgrå babybyxa. De senare har blivit min favorit att klä dottern i. (Klänningen har dottern ännu inte använt pga storleken jag köpte. Ångrar dock att jag inte köpte tröjan också.)

Dessa lite tuffare rockabillytröjorna köpte jag i "växa-i-storlek". Men jag är helt säker på att de kommer klä dottern när hon väl vuxit i dem.

Av de kläder jag dessvärre fick välja bort fanns bland annat dessa fina byxor (Inez). Och även en annan svart byxa, men det kunde jag inte köpa för de var slut i lagret. Så kan det också vara, inte bara pengar som styr, utan tillgången.
Jag får spara på mig lite pengar och ha en visning igen. Jag hade ju trots allt vänner som tyvärr inte kunde närvara, fast de ville.

Inga kommentarer: