Tredje gången(året) gillt. :)

27 mars 2010

Lustigt

Är det inte lustigt. Bra saker verkar komma i flock, om än väldigt små flockar. Jag tycker annars att det är mesta elände.

Den lilla lyckoflocken denna gången är att lilla jag vann fribiljetter, som ni kunde läsa i det förra inlägget. Jag är ju inte världens rikaste person liksom, mammaledig från arbetslöshet liksom. Så fribiljetten gör att jag har entrépriset extra att köpa något fint till min dotter inne på mässan. För mässan hade jag besökt i vilket fall.

Men det här med arbetslösheten har just nu fått en temporär lösning. Jag har fått en timanställning. Det är inget som man jobbar heltid med och det är mest studenter som jobbar där, men i alla fall. Jag kan börja bidra med några kronor till hushållet. Jag tänkte börja med två kvällar i veckan. Och det lät som om det gick att jobba mer och dagtid senare när barnet får gå på dagis.

Känns dock lite för tidigt att sätta barnet på dagis redan när hon är ett år. Men hon kommer ju inte vara där heltid. Och i och med att jag annars är arbetslös så känns det jättedumt om jag inte tar den här chansen till jobb.

Inga kommentarer: