Tredje gången(året) gillt. :)

18 juni 2010

Drogfri

Sömn är en drog. Man vill alltid ha mer.
Sover man för länge så så känner man sig trött och hängig eller så vill man sova ännu mer.
Sover man för lite så lider man av sömnabstinens och vill således också sova mer.
Kan man sova lagom? Finns det ett antal timmar som är optimalt att sova för att man ska känna sig tiptop?

Jag vet inte om det bara är jag, i egenskap av småbarnsförälder, som känner så här. Men jag skulle gärna vilja sova en hel natt och tills jag vaknar, inom en snar framtid. Av någon outgrundlig anledning så har jag tagit så gott som alla nätter, sedan vårt barn föddes. Och de få nätter jag inte tagit så har jag vaknat ändå, för att barnet väckt mig.

1 kommentar:

mamma sa...

Man ska visst sova 7 timmar för att det ska vara bäst.