Tredje gången(året) gillt. :)

31 oktober 2010

Lika som bär!?

Jag har generellt svårt för när man klär syskon i likadana kläder, tvillingar är okej ibland, men även de skulle jag nog klä olika. Jag anser att de är olika individer, varför ska de då se lika ut likt dockor i fabrik? Nu har inte jag två barn och vet inte hur jag skulle klä dem. Kanske är det enkelt att ta fram samma kläder till dem? Och kanske är det bra att se vilka som hör till varandra? Men kanske finns det också en risk med det hela, att de sedan måste ha lika kläder. Byter man på ena måste man byta på den andre osv.

Nu har emellertid jag själv köpt samma sorts fleecetröja som jag redan köpt till min dotter. Jag var nämligen på det stora varuhuset i Halland häromdagen. I somras köpte jag tröjan till tjejen. Nu tre månader senare köpte jag som sagt en likadan till mig. Men de är inte exakt lika. Min tröja har huva och det är olika märken, men det är exakt samma färg och material. Vi får väl se hur länge det dröjer innan vi har de på oss samtidigt. Men det är ju inte svårt egentligen att välja en annan tröja på en av oss.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Mor och dotter kan väl ha likadana kläder. Det kan ju vara skoj ibland. F ö håller jag med dig vad gäller tvillingar t ex.