Tredje gången(året) gillt. :)

5 december 2010

Flammys adventskalender

Kalla mig barnslig, men jag tycker det är lite roligt att öppna julkalendrar inför jul. Nu kan jag i och för sig skylla på barnet, att det är hon som har dem. Fast om sanningen ska fram så skiter hon i dem. Hon är fortfarande för liten för att förstå. Men för säkerhetsskull har hon en dublett där hon kan öppna vilken lucka hon vill, riva loss densamma samt dregla och knyckla sönder hur mycket hon vill.

Den i särklass bästa kalendern jag har, ur barnsynvinkel, är Flammys adventskalender. Den görs av Brandskyddsföreningen. I varje lucka (hittills iaf) finns små uppdrag att utföra. Som exempel uppdraget i lucka 1: Rita en släck-ljusen-innan-du-gårteckning och sätt den sedan på insidan av ytterdörren. I dagens lucka skulle man testa brandvarnarna hemma. Mycket bra, både pedagogiskt och lärorikt. Kommande jular ska jag definitivt se till att få tag i den.
Flammys kalender 2010

Inga kommentarer: