Tredje gången(året) gillt. :)

1 januari 2011

Nyårslöfte 2011

Jag har gett mig själv ett nyårslöfte. Det brukar jag inte göra men nu har det alltså hänt. Mitt löfte under 2011:

Jag ska slänga alt. sälja alt. ge bort minst 365 saker från hemmet under året.

Med saker menas prylar, kläder, inredning med mera, alltså inte sådan som man ändå slänger typ hushållsavfall, emballage, plastpåsar osv.

Minst 365 saker innebär i snitt en sak per dag, men anledningen till att jag inte definierar nyårslöftet med "en sak per dag" är att man inte är hemma alla dagar, man har inte tid att leta upp saker att slänga varje dag etc. Så det är bättre att ta det sammantaget.

Sak #1: Slängde en vintertröja jag inte använt på ett år.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Vilket bra nyårslöfte, skulle jag med behöva göra...