Tredje gången(året) gillt. :)

26 februari 2017

Öppet Spår Söndag 2017

Fixade Öppet Spår också. Yeah!

26/2 -17
Uppe med tuppen som alltid när det ska åkas Öppet Spår/Vasalopp. Iår bodde vi i Rättvik mitt serviceteam (aka mina föräldrar) min dotter och jag. Fick skjuts till bussen i Mora av pappa mitt i natten. Satt denna gång inte och pratade hela vägen till Berga By utan slumrade.

Starten gick och det var trångt i första backen. I Smågan åt jag medhavd smörgås.

Första 45 km var ett rent helvete pga att jag var så trött från Tjejvasan. Kändes som om jag var på väg att falla ihop i en hög flera gånger.

De sista 45 km åkte jag med någon slags "hjärnblockad" och bara åkte utan att känna efter hur ont och trött jag var. Huxflux var det bara en Tjejvasan (30 km) kvar och den hade jag ju redan åkt. ;) Då ökade jag och rätt var det var så var jag i mål lyckligare än någonsin.

Tid: 10 tim 21 min 15 sek. 1 timme och 42 minuter snabbare än förra gången jag åkte då utan en Tjejvasan i kroppen.

Föret var jättebra, inget slask iår. Skidorna var lika bra vallade till ÖP som Tjejvasan. De äe förlåtna för att de levererade skidorna till fel hotell och vi fick åka runt och leta.

Inga kommentarer: