Tredje gången(året) gillt. :)

1 april 2018

Skämtar med mig själv?

Man kan knappt tro det men jag var ute och sprang idag också, trots ömma tår. Two-day-streak hör inte till vanligheterna. Man kan tro att det är ett förstaaprilskämt men det är det inte det. Möjligen skämtar jag med mig själv med att göra detta.

Igår sprang jag 10,7 km, med många inslag av mobilspelande (Pokémon Go och Ingress). Idag blev det 14 km fast med betydligt mindre spelande. Jag kunde inte låta bli eftersom det finns pokémons som visar sig oftare vid hav/vatten. Jag bor normalt inte vid hav/vatten. Så att missa tillfället skavde i huvudet. Men som jag tidigare sagt: en snabb tid är oviktigt, det är mängden/sträckan jag satsar på nu, eller tiden fast i form av uthållighet.

Blåsor på tårna fick jag idag också. Måste härda de ännu mer. Ska jag fixa marathon så måste jag kunna springa 3-3,5 mil utan att få blåsor och skavsår.

Min obefintliga nagel med tillhörande blåsa (även under nagel).

Inga kommentarer: