Tredje gången(året) gillt. :)

10 maj 2018

Motvindsträning i solsken

Ledig dag och jag dammade av min cykel. Jag och V gav oss iväg på en runda i strålande solsken (24 grader) och en hel del vind. Jag tror ta mig tusan vi hade motvind större delen av cykelturen. Men cyklade ni inte hem igen, då borde det väl varit medvind? tänker ni. Ja så är det i normalfallet men inte på östgötaslätten. Här kan två cyklister mötas och båda har motvind.

Vi stannade och tog en obligatorisk cykelfika. Idag blev det tomatsoppa med brödbuffé på ett ställe där de bakar vedugnseldat bröd. Mycket delikat. Efter lunch-fikat cyklade vi hemåt igen. När vi kommit hem stod distansmätaren på 45 km. Wohoo! Jag har redan träningscyklat mer iår än vad jag gjorde förra året. Kanske fixar jag både Halvvättern och Vätternrundan iår eftersom jag förra året endast träningscyklade 30 km.

Senare sprang jag en liten runda när Stora barnet tränade tennis. Det var en kort slinga på knapp 1 km, men den var rätt backig ändå. Det fick räcka med tre varv. Jag gillar fortfarande inte varvningsbanor.

1 kommentar:

Lotta sa...

Heja dig!!!

Håller med dig ang varvningsbanor. Psykiskt nedbrytande!