Tredje gången(året) gillt. :)

7 maj 2018

Väderomslag

Så kom äntligen sommarvärmen. De flesta har nog längtat, så ock jag efter att snön försvann. Idag i början av maj sköna 22-24 grader. Jag njuter. Det som inte är lika njutningsfullt är huvudvärken jag har. Undrar om det är väderomslagets fel? Det får jag nog aldrig veta. Det enda jag vet är att ända sedan jag blev sjukskriven hösten 2016 har jag besvärats av huvudvärk på ett sätt jag inte haft förut.

De första månaderna var det mer eller mindre konstant fram till, inte ilande smärta men irriterande dovt molande. Numer kommer det då och då. Till vardags, de dagar jag har besvär, försöker jag ignorera det och leva på som vanligt. Jag har inte ork att ta hänsyn till den. Kuratorn uppmuntrar till avslappning och vila när jag har möjlighet. Jag är dålig på att tillåta mig det och spiralen snurrar fortare. Ofta är det tyvärr inte ens möjligt. Jag har en familj med två kärleksfulla, pratglada och högljudda barn, så det går inte. Men barnen och maken är det bästa jag har. Vartefter barnen växer så ökar deras theory of mind, deras förmåga att förstå andras tankar och intentioner. Det underlättar mitt liv.

Nu ska jag blunda och vila hjärnan igen.