Tredje gången(året) gillt. :)

17 mars 2019

Varvetmilen Helsingborg 2019 - race report

Det var inte planerat att jag skulle delta i detta lopp, men blev så ändå. Ett så kallat spontanlopp.
Jag har sprungit detta seedningslopp en gång förut, det var fem år sedan. Då sprang jag på 1:01:02. Jag gick in med inställningen att det inte var i detta lopp jag skulle prestera. Detta skulle vara ett genrep, träningspass, inför nästa veckas seedningslopp på hemmaplan. Uppladdningen för detta lopp har varit allt annat än toppen. Resultatet skvallrar om det.

Vädret var förhållandevis bra, 6 grader,  molnigt men en hel del blåst, upp emot 11 m/s, men vi slapp det regn som varit ihållande tidigare under helgen.

Dessvärre fanns det fler parametrar som bidrog till en, i mitt tycke, dålig insats.
1. För dåligt tränad.
2. Väger för mycket.
3. För varmt klädd.
4. Mår allmänt dåligt.

Jag lunkade i mål på just under timmen, 59:34 min. Så jag lyckades iaf springa upp mig en startgrupp på Göteborgsvarvet som är senare iår. Nästa helg hoppas jag kunna springa upp mig  ytterligare en startgrupp. Vi får se hur det blir. Jag ska göra ett ärligt försök iaf, även om förutsättningarna inte är optimala.

Nästa lopp: 23/3 Varvetmilen Mantorp, 10 km.

Inga kommentarer: