Tredje gången(året) gillt. :)

22 april 2019

Göteborg vs Helsingborg

Annandag påsk var både solig och varm. Och eftersom IFK Göteborg gästades av Helsingborgs IF passade jag på att ta med mig familjen till Ullevi för att se drabbningen. Lite allsvensk fotboll är bra för gemene man och kvinna.

Det var inte helt lätt att heja. Jag hejar på HIF sedan många år tillbaka eftersom jag bott där och gillar staden. Men eftersom jag även gillar Göteborg som stad och min make är därifrån faller det sig naturligt att även heja på IFK.

Matchen var ganska underhållande men HIF spelade inte särskilt bra idag. Det var helt rättvist att IFK vann. Grattis IFK och grattis Glenn som passande nog hade namnsdag idag.

Här nätar Benjamin Nygren IFKs tredje mål från 11 meter.


Slutresultat: 3-1 (2-0).

Inga kommentarer: