Tredje gången(året) gillt. :)

7 april 2019

Debutant på Backyard

Idag blev det debut på loppformen backyard ultra. Ett par av mina trailklubbsledare på TNT (Team Nordic Trail) arrangerade detta som helgens långpass. Hade som mål att springa två varv. När jag var färdigt hade jag sprungit tre. 💪🏼 Jag hade dock kommit in i tid på tredje varvet så jag fick fortsätta på ett fjärde varv, men avstod. Var mycket nöjd med 20 km terränglöpning. :)

Fast det var jobbigt så var det magiskt att springa i skogen. Härligt väder, torr terräng och glada människor överallt, utom i den obanade delen av banan, där var det ingen mer än vi. Alla samsades; terränglöpare, motionsspårslöpare, studenter, mtb-cyklister och livsnjutare i en härlig mix av helglediga individer.
🌳🌲🦄🌿🐜🕷🐞🌼🍂🍃🌳🌲🌱

En timme senare sprang jag med löpskolan där jag bor. Jag vet ju egentligen inte hur man springer mest energisnålt och harmoniskt, jag bara förflyttar mig framåt, så det är tänkt att jag skulle lära mig det. Stel som tusan och trött som f-n var jag, men med löpning dit och hem blev det ytterligare 4,3 km. Totalt sprang jag 24,8 km idag och det blev en hel del kalorier som förbrändes. Men oroa er inte, jag är bra på att äta ikapp dem.

Som ni kan skymta har jag på mig den vätskeryggsäck jag till slut ändå köpte på Vasaloppsmässan. Den var och är mycket praktisk.

Inga kommentarer: