Tredje gången(året) gillt. :)

17 maj 2019

Väderväxling

Imorgon är det Göteborgsvarvet. Jag har bevakat diverse vädersidor för att försöka lista ut vad det blir för väderlek. Det har ju som bekant varit kallt ett tag. Nu de senaste dagarna har det tack och lov blivit varmare.

Jag vet att man inte kan förutspå väder särskilt lång tid i förväg, så ock i det här fallet. Det har varit mycket skiftande men jag tycker att det är på väg åt rätt håll. Idealiskt löpväder för mig är runt 20 grader och ingen vind, solen får gärna lysa också.

Jag är intresserad av vädret i Göteborg 18:e maj kl 14-18. Såhär har väderprognosen på yr.no skiftat i veckan:

Först regn och ganska blåsigt...

Sen lite mindre regn men något mer vind...

Och så försvann solglimtarna...

Så tilltog regnet något medan vinden minskade... (hittills har de följt varandra fast omvänt)...

Några timmar senare... uppehåll...
Nu äntligen har väderprognosen stabiliserats och det är så nära att prognosen faktiskt är ganska säker och pålitlig...
 Ser idealiskt ut, bara solen som saknas...
Vädret är det enda vi inte kan styra över så det är bara att gilla läget men det som blir. Jag hoppas vi slipper regn det blir både behagligare och enklare då.

Inga kommentarer: