Tredje gången(året) gillt. :)

12 juli 2019

Mitt livs lopp

 Idag har jag (äntligen) föranmält mig till mitt livs lopp - New York Marathon. Efter att hela hösten och våren ha pratat om att jag vill springa detta loppet 2020 så tog jag mig äntligen i kragen och anmälde mig. (Jag ser faktiskt i bloggen att jag skrev om detta redan 10 april 2018.) Det är en 40-årspresent till mig själv. Nu var det iof några år sedan jag fyllde 40, men jag firade det aldrig. Och överraskningsresan från maken blev inställd pga en knäfraktur på maken.

 Det är en dyr resa men mitt livs äventyr. Jag har iof redan varit i New York men att få delta i loppens lopp kommer bli en upplevelse utöver det vanliga. Att New York Marathon firar 50 år kommer troligvis inte att göra loppet mindre spektakulärt.

 Jag har redan bestämt att det ska bli ett upplevelselopp där tiden i mål inte spelar så stor roll. Jag ska tillåta mig stanna och fotografera om jag känner att jag vill det. Men för den saken skull ska jag inte gå omkring och "såsa" runt banan.

 Nu måste jag försöka hålla i slantarna och spara så jag har råd med resan...och att köpa alla marathonsouvenirer jag vill ha. För jag vill alldeles säkert ha allt.

Inga kommentarer: