Tredje gången(året) gillt. :)

25 oktober 2022

Nedräkning: D -12, Av äpplen blir hallonsylt

Tiden går fort och jag hinner knappt oroa mig för resan, ändå tänker jag på den nästan hela tiden. Vad får jag inte glömma packa ner? Hur blir vädret? Är alla papper i ordning? Vad ska jag ha i handbagaget resp incheckat? Glöm för f-n inte löparskorna! Vad ska jag se för film på flyget? 

Igår och idag skingrade jag tankarna genom att tokbeskära ett av våra äppelträd. Lyckades inte så bra med att skingra tankarna idag för vips hade jag lyckats såga mig i ett finger. Man ska koncentrerar sig på det man gör. Synd att jag är av den klantigare/klumpiga sorten. Så var det inte förr. Det är min MS som är boven att jag är klumpig.

 Efter 3+4 timmar ligger halva trädet på marken och hur många äpplen som helst är ihopsamlade. Äpplena ska jag omvandla till hallonsylt. Jag "säljer" äpplena till musteriet, dvs för varje kilo får jag ersättning som jag kan handla för i deras butik. Vi har ingen nytta av flera hundra kilo äpplen men vi gillar bland annat hallonsylt. Win-win!

Inga kommentarer: