Tredje gången(året) gillt. :)

7 januari 2023

Pillerreduktion

 Note to self:

 Har fasat ut många av mina piller. Nu tar jag endast för sköldkörteln, vakenhet samt nervsmärta. Två piller försvann automatiskt när antibiotikakuren mot neuroborrelia tog slut/var över. Nu är pillerintaget halverat till endast 7-8 piller/dag. (Var förut 14-15 med antibiotikan.)

 Både bra och dåligt att inte ta varken Naproxen eller paracetamol längre. Det dåliga är att jag har lite ont i ena knät men är stel i båda. Det bra är att utan paracetamol (gissar jag) så kan jag andas normalt när jag springer. 

 Att jag är öm i ena knät beror på den smäll jag fick när jag åkte skidor. Då, när det hände, "knaprade" jag både Naproxen och paracetamol, vilket fått till följd att jag inte vet hur stor smällen var, dvs jag vet inte omfattningen av traumat. Jag tror inte det är jätteallvarligt. Kanske nån menisk eller ledband som fått en törn. Kan ju bara jämföra med förr då korsbandet gick av. Jag har inte så ont som då, knät är inte svullet (tror jag) men ... när korsbandet sparkades av fick jag inte såna här blåmärken. Inte heller några år efter korsbandsskadan när jag hade problem med menisken igen. Hmmm.


 Don't worry! Be happy!

Inga kommentarer: