Tredje gången(året) gillt. :)

31 december 2010

Årets lista...2010

Årets aldrig gjort förut:
Skolat in barn på dagis.
Årets nyårslöften:
Minns inte om jag hade nåt löfte, men isf höll jag det säkert. ;)
Dödsfall 2010:
Motivationen till min hobby dödade två oberoende personer genom sitt agerande.
Årets hälsa:
Nja, lite förkylning, en omgång halsfluss, problem med ena ögat, ont i en tåled i över nio månader (fortfarande inte bra heller).
Länder du besökt 2010:
Danmark (genomresa), Tyskland (genomresa), Österrike, England.
Årets matupplevelse:
Mina nyvunna kunskaper i matlagning. (Helstekt ytterfilé m m)
Årets lärdom:
Har du egentid, se till att göra det du måste snabbt, man vet aldrig när man har egentid igen.
Årets framgång:
Jag är fortfarande inte framgångsrik, och lär inte bli det heller.
Årets äventyr:
ÅhusBeachSoccerFestival.
Årets skada:
En ond stortåled som vägrar att bli bra. Har fortfarande problem med den idag. (Skadade den i slutet av mars.)

Årets inköp:

Tösalt.
Årets film:
Avatar hyllade många, jag har sett den. Den var okej.
Årets glädje:
Vår dotter.
Årets jul firades med:
Min man, dotter, svåger och svägerska med familjer i Stockholm.
Årets TV-program:
Så mycket bättre, Kinas mat och Byss.
Årets önskan:
Att inte bli ratad nåt mer.
Årets födelsedagar:
Vår dotters ettårsdag.
Årets sämsta:
Att inte få spela match trots 80%-ig träningsnärvaro. Bli åldersdiskriminerad.
Årets människa/or:
Min make och mina föräldrar som stöttar och hjälper. Min dotter för att hon finns och ger oss många goda skratt.
Årets blogg:
Min dotters blogg, som jag uppdaterat varje dag under 2010.

Årets krångel:
Blöjbyten på en osamarbetsvillig dotter.
Årets inte gjort:
Skickat julkort (i tid).
Årets flopp:
-
Vad spenderade du mest pengar på?
Säkert barnkläder. ;) Men choklad har seglat upp som en god kandidat de senaste månaderna.
Vilket datum kommer du alltid att minnas i år?
Svårt. Har inte hänt något exceptionellt i år. Dotterns ettårskalas med släkten var urtrevligt förstås.
Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Det minns jag inte, ingenting att fira mao.
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ett kvalificerat jobb.

Förväntningar på 2011:
Inga förväntningar. Man blir bara besviken om det inte blir som man tänkt. Bättre att hålla förväntningarna nere och bli glatt överraskad när det blir roligt och bra istället. Men jag följer min dotters utveckling med stolthet och spänning.

1 kommentar:

mor sa...

Ett GOTT nytt år 2011 önskar jag dig! Det blir nog ett superår för dig, jobb och en massa roligt vsom väntar, tror jag. Aldrig ge upp dina drömmar!