Tredje gången(året) gillt. :)

27 mars 2008

Mandelkubb

Nu har jag inte bloggat på länge, det beror på att jag är så sjukt trött om kvällarna. Jag är inte van att gå upp 0530 helt enkelt.
De första dagarna på nya jobbet har varit ganska jobbiga. Det är många nya rutiner och sånt som ska läras in. Jag har ju läst en hel del om mina arbetsuppgifter teoretiskt, men hur fasiken gör man det praktiskt? Det har jag ju ingen aning om. Men det är det jag håller på att lära mig. :)
Sen att det var över två år sedan jag satt vid en MacIntosh senast, snabbar inte på arbetet precis. Måste lära in alla knep å trix igen, liksom. Men det får ta den tid det tar.
Den mesta tiden går åt att hitta filer, lägga filer på rätt plats och att spara i rätt format. Idag smög jag igång så smått med lite lätta korrigeringar. Skickade till och med iväg det för korrketur, så nu väntar vi på ok. Sen återstår allt arbete fram till att filmerna/klicheérna ska postas till kunden.
Om någon månad eller så (?) kommer resultatet ut i handeln.

(Ni får väl spana lite extra på EAN-koden och se hur snyggt den är flyttad. (Från platsen under logotypen är den flyttade ut mer åt höger sida.) Hur fin den vita bottenplattan under den är... och så. :) )

« Life's beautiful with Lakritztrollet. »

Inga kommentarer: