Tredje gången(året) gillt. :)

12 april 2008

Budgeten övertrasserad

Idag var jag en sväng till huvudstaden över dagen. Vi skulle på "Personal Shopping". Nä, inte personal, som anställd utan personal, som personlig.

Okristligt tidigt, för att vara lördag, åkte vi iväg hemifrån. Klockan 10 var nämligen tiden vi skulle passa på Åhléns, för då var det dags för intervju. Vår personliga inhandlare frågade lite om vad man tyckte om och inte tyckte om i klädväg, vilka färger man gillade, var man handlar sina kläder idag, vad man jobbar med och framförallt vad man var ute efter för kläder. När vi hade blivit utfrågade så gick vi ut på staden och åt lunch. Alla utom jag ville äta sushi. Ok, sa jag, eftersom jag tog för givet att det skulle ha annan mat på sushistället. Det hade de, men inte just idag. :( Men vi löste det, jag gick ut en kort sväng för att leta annat krubb. Det slutade i en footlong sub från Subway, och den tog jag med och åt på sushihaket med de andra töserna.

Under tiden vi satt och åt och tittade i andra klädbutiker, så plockade den personliga-klädinhandlar-tjejen (för nån kille såg jag inte till) ihop kläder till provningen. Vid tvåtiden var det spännande värre. Vad hade hon hittat för kläder?
Och kläder hade hon minsann hittat, riktigt snygga dessutom. :D Det blev beslutsångest maximus. För att köpa alla kläder hon plockat fram har man ju inte råd med. Men det blev så jobbigt att välja att det slutade med att jag tog det mesta iaf. Hmmm. Men om man räknar efter och slår ut det på alla andra månader som jag inte handlar kläder, vilket är de flesta, så var det nog inte så dyrt iaf. Jag är som bekant inte så förtjust i att shoppa kläder.

Jag tror mig veta varför jag inte gillar att shoppa kläder... Det var nämligen grymt skönt att slippa springa runt i butiken mellan klädställningar, provhytter och annat folk. För när jag och ska handla kläder så ser jag inte skogen för alla träd, om man säger. Det är nog det som är problemet. Nu skötte nån annan det, bytte storlek och färg etc.

Jag och J. bokade faktiskt redan nu in nästa besök. Så i höst hoppas jag på en lika successfull shopping"runda", fast kanske inte lika dyr. ;) Denna tjänst kostar ingenting förutsatt att man handlar för minst 1000kr. Etttusenkronor är ganska lätt att komma upp i! Tänk efter själv. Vad kostar t ex ett par jeans?

« Once Lakritztrollet, always Lakritztrollet. »

Inga kommentarer: