Tredje gången(året) gillt. :)

20 april 2008

Historisk lista

Hittade en lista som jag i min tristess fyllde i. Håll till godo.

För 15 år sedan (1993):
- Slutade jag nian - det var skönt då jag inte trivdes i klassen.
- Spelade jag enbart tennis och ingen fotboll.
- Gillade jag Michael Jacksons musik.

För 10 år sedan (1998):
- Kompletterade jag kurser på KomVux.
- Var fotboll det jag älskade mest. Kom tvåa med LSK i div 3, och vann div 5 med U-laget.
- Jag vann skytteligan.
- Sparkades mitt korsband av i sista seriematchen.
- U. och jag festade en del i Nrk.

För 5 år sedan (2003):
- Vann återigen div 5 med U-laget i LSK.
- Fick inte spela i A-laget (div 3) pga att tränaren inte gillade mig som person.
- Flyttade jag till Sundets pärla - Helsingborg.
- Kvaddade jag en bil. Ooops...

För 3 år sedan (2005):
- Spelade jag fotboll med Råå IF.
- Vi kvalade till div2, men föll på målsnöret. (eller om det var 2004?)
- Var på familjeresa till Turkiet, svärföräldrar, svägerskor och hela köret.
- Pluggade andra året på Malmö Högskola.

För 1 år sedan (2007):
- Firade vi ett år som äkta makar.
- Åkte till USA för tredje gången.
- Var jag längre norrut än Åre för första gången. (Umeå)

För 3 månader sedan (januari):
- Firade jag nyår i Trysil, Norge, med kära och nya vänner.
- Sökte jag jobb.
- Fick jag jobb.

Igår (19 april 2008):
- Hade vi seriepremiär och förlorade. Jag fick bara spela en halvlek. :'(
- Var det lagfest på kvällen.
- Var jag hes efter all SingStar-sjungande

Idag (20 april 2008):
- Har jag städat och tvättat.
- Köpt ett par byxor.
- Haft grannbarnen på besök.

I morgon (21 april 2008):
- Är det jobba igen.
- Träning på kvällen.

Om 1 år (april 2009):
- Pendlar jag fortfarande till Nrk.
- Har jag haft fast anställning i ett halft år.
- Är det vår igen! :)

Nu är jag nyfiken på hur din lista ser ut!

« Think different, think Lakritztrollet. »

Inga kommentarer: